זהירות טרם ביצוע עבודות שיפוצים

אמצעי זהירות שיש לנקוט טרם ביצוע עבודות שיפוצים
מאת: עו"ד רפאל צ'סטר

ישנם הרבה בעלי נכסים שמבקשים להשביח את הנכס שלהם. הם פונים אליי בעיקר לאחר מעשה. כלומר, לאחר שקרה כבר משהו שהם לא מרוצים או הקבלן עזב אותם באמצע בנייה עם חומרים באוויר. ועוד כגון על זה הדרך.

רוב הפונים מתארים מסכת ייסורים שעוברת עליהם בעת עבודות השיפוץ עקב קשיים רבים מול הקבלן אותו שכרו לביצוע העבודות. במרבית הפעמים ברור, כי לו אותם פונים היו נוקטים במספר אמצעי זהירות טרם ההתקשרות עם הקבלן, היה באפשרותם למנוע או למזער את מרבית הבעיות בהן נתקלו, כאשר כעת פתרון הבעיות סבוך יותר וכרוך בעלויות נוספות כגון עלויות משפטיות, הנדסיות ועוד על זה הדרך.

במקרה שאירע לאחרונה – הקבלן ביצע עבודות במספר אתרים בו זמנית, בעוד שלפתע פתאום וללא כל הודעה מוקדמת עזב הקבלן את מקום העבודה – השאיר חלק מהחומרים, וחלק ניכר שהיה צריך להשלים לא ביצע.

מובן ששום קבלן כמעט לא יסכם להיכנס בנעלי קבלן אחר שכן הוא לא יודע מה טיב ואיכות הבניה.

היכן הוא עומד ואיך יוכל לתת אחריות לטיב הבניה כגון רטיבויות בעתיד ועוד.

יובהר כי בטרם התקשרות עם קבלן נדרש לבדוק מספר נקודות חשובות (אך לא רק אותם) וזאת בטרם ההתקשרות והחתימה על ההסכם עם הקבלן לביצוע שיפוצים בדירה.

ראשית, יש לבדוק ולברר אודות הקבלן, טיב עבודותיו ואמינותו. האם עומד בזמנים שהגדיר לעצמו. האם הבניה היא באיכות גבוהה ובהתאם לתקן נדרש?

האם הוא קבלן רשום ומסווג לפי אותו סוג עבודה בפנקס הקבלנים הרשומים או שהוא סתם חאפר מהשוק שעוסק בתחום כתחביב.

מומלץ כמובן לבקש מספר עבודות שביצע על מנת להתרשם מהם, ובעיקר גם עבודות שבוצעו לפני מספר שנים על מנת להיווכח ולראות את טיב ואיכות הבנייה והניסיון.

מומלץ לערוך הסכם מחייב בו יפורטו מועדי התשלומים בהתאם להתקדמות העבודה ולא בפעימה אחת. כמו כן, לערוך נספח שיכלול את כל העבודות הנדרשות ללא יוצא מן הכלל ולרבות חומרים אשר יידרשו.

האם העבודות כולל החומרים ומשלוח? פינוי פסולת לאתר מורשה וכיו"ב או רק עבודות נטו?

דד ליין לסיום ביצוע העבודות תוך קביעת סנקציה / פיצוי מוסכם בגין איחור בביצוע איזו מהעבודות.

מובן שחשוב לא פחות לערוך את ההסכם אצל עו"ד העוסק בתחום המקרקעין ולא להוריד הסכם לא מוגדר מהאינטרנט

ביטוח ובטחונות – חשוב מאד שלקבלן יהיה ביטוח צד ג' לכל נזק שיארע. לא אחת אירעו מקרים מצערים בהם כדוגמא – קבלן השאיר דלת כבדת משקל בחדר המדרגות שנפל על ילד וגרם לפציעה קשה ואף למוות ל"ע. מובן שחשוב לדאוג גם לביטחונות כגון ערבות אישית של הקבלן ולא רק הסכם של החברה כולל חתימה על שטר חוב למקרה של הפסקת ביצוע העבודות או לכל צר אחרת שלא תהיה.

האמור במאמר זה הנו ליידע כללי כאשר בכל מקרה יש להיוועץ עם עו"ד טרם ביצוע עסקה.

משרדו של כותב המאמר עוסק בתחום המקרקעין ונמצא בעיר בית שמש

ניתן ליצור קשר לקביעת פגישות היכרות וייעוץ ראשוני עם עו"ד רפי צ'סטר ללא כל התחייבות

בטלפון 054-5502848

רוצים לקבל מאיתנו את ניוזלטר הנדל"ן היחיד בבית שמש כל חודש? ​

השאירו פרטים ותקבלו מאתנו ניוזלטר ישירות למייל שלכם

שתף את המאמר:

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן