סודות לתכנון הבית

מכירים את זה שלא נח לעבוד במטבח? שהדברים שאנחנו משתמשים בהם ביום יום לא נגישים? שלא נח לבשל ולארח? קניתם דירה ויש בה מטבח קבלן שבכלל לא מתאים לכם ולאורח החיים שלכם? שהמצקת הגבוהה נתקעת במגירה ואי אפשר לפתוח אותה? אם כן – המדריך הזה הוא בשבילכם!

נעים מאוד, שמי שירה צוקרבר ואני אדריכלית ומעצבת פנים, היום אדבר אתכם על החלק הכי חשוב בבית, ניחשתם נכון  -המטבח! ואתן לכם טיפים שיעזרו לכם לתכנן את מטבח חלומותיכם!!!

שלב ראשון

לפני שאנחנו מתחילים לתכנן את המטבח חשוב שנבין את אורח החיים שלנו בשביל שנרגיש שהמטבח משרת אותנו בצורה היעילה ביותר. האם אנחנו משפחה שאוהבת לבשל? האם אנחנו אוהבים לאפות? איזה צד שימושי לנו יותר במטבח? החלק הבשרי או החלבי? ואפילו שאלה שנראית קצת תמוהה האם אנחנו ימניים או שמאליים?

כל השאלות האלו ימקדו אותנו להבין איזה מטבח נכון לנו, לדוגמא: אם אנחנו אוהבים לאפות אז צריך למקם את המיקסר במקום נגיש,  אם אנחנו ימנים או שמאלים זה משפיע על מיקום המדיח וכן הלאה.

אני ממליצה לקחת דף ועט ולרשום לעצמינו מהם הדברים החשובים לנו במטבח ולא פחות חשוב, מהם הדברים שעד היום לא היו נוחים לנו ואנו מעוניינים לשפר את נוחות השימוש בהם.

כמו כן, אני ממליצה ללקוחותיי לקחת סרט מידה ולמדוד דברים שהם מעל גודל הסטנדרט למשל סירים גבוהים שבשימוש יחסית תדיר, כוסות יין גבוהות וכו' לפעמים כל מה שחסר בשביל שהכוס הגבוהה תכנס למדף אלו רק סנטימטרים ספורים…

שלב שני

בשלב זה נדבר על סידור, מיון וסינון המוצרים במטבח הקיים. כדאי לעבור על כל הדברים במטבח הישן ולראות מהם הדברים שאנחנו משתמשים באופן קבוע ויעברו איתנו למטבח החדש, ומהם הדברים שלא השתמשנו הרבה זמן וכדאי לסנן אותם ולתת מקום לדברים שימושיים, כך נוכל להיפטר ממוצרים שאנחנו לא צריכים ולפנות מקום למוצרים שבאמת חשובים לנו!

שלב שלישי

בשלב זה נדבר על הנוחות והפונקציונאליות במיקום של הנקודות החשובות במטבח: המקרר, הכיור והכיריים, או כפי שאנחנו קוראים לזה בשפה המקצועית: "משולש הזהב".

המשולש הזהב הוא בעצם מסלול התנועה שלנו במטבח, חשוב שנקודות אלו יהיו נגישות ונוחות, לכן המרחק ביניהן צריך להיות בערך שני צעדים. כמו כן, חשוב שמשטח העבודה יהיה רציף, גדול, נוח וקרוב לכיור, כך יהיה לנו קל יותר לנקות אותו.

גובה המטבח הסטנדרטי נע בין 90-92 ס"מ. הארונות העליונים מתחילים בין 50-60 ס"מ מעל משטח העבודה ועומקם כ-30 ס"מ. אם זה אפשרי כדאי למקם את התנור סמוך למשטח עבודה באופן כזה שיהיה לנו נגיש להניח עליו תבנית חמה שהרגע יצאה מהתנור מבלי שנאלץ להסתובב איתה בכל המטבח עד שישרפו לנו הידיים…

שלב רביעי

בשלב זה נעבור על כל כלי המטבח ונחלק לקטגוריות. חשוב לרכז את הדברים במטבח לפי פונקציות למשל: באזור הבישול, הכיריים והתנור, כדאי למקם את הסירים, מחבתות וששת. את המזון כדאי לאחסן סמוך למקרר כך כל האוכל יהיה מסודר במקום אחד, אני גם אוהבת לרכז בפינת קפה את הקפה, סוכר, כוסות קפה וכפיות לערבוב כך אין צורך להתרוצץ בכל המטבח להכנת כוס קפה.

רוצים שנמשיך לתכנן את המטבח שלכם לפי ארבעת השלבים? במיוחד בשבילכם שיחת יעוץ ותאום צרכים ראשונית ללא עלות.

שירה צוקרבר

053-8222836

shirazukerwar@gmail.com

רוצים לקבל מאיתנו את ניוזלטר הנדל"ן היחיד בבית שמש כל חודש? ​

השאירו פרטים ותקבלו מאתנו ניוזלטר ישירות למייל שלכם

שתף את המאמר:

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן