מיקום מיקום מיקום

אומרים שעסק קם ונופל על שלושה דברים: לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן.
ואכן, בשאלת מיליון הדולר: איפה הכי נכון למקם את העסק שלי? שואל עצמו כל אדם המתעתד לפתוח חנות בגדים, בית קפה, מכולת, מספרה, מסעדה, משרד מכירות או כל עסק אחר, בעיקר בענפי המסחר והשירותים.
בחירה לא מושכלת של מיקום תביא לכך שלמרות שזה יכול להיות העסק הכי טוב בעולם – אם הקונים לא יגיעו אליו הוא לא יהיה שווה הרבה ולא תעזור השקעה במוצרים, בדקורציה ובפרסום, ומיקום גרוע יחבל במאמץ.
יש מספר פרמטרים לבחירת מיקום:
כשמיקום מסוים לעסק מסוים יהיה מכת מוות כשבעוד אותו מיקום לעסק שונה יהיה הדבר הרווחי ביותר. מיקום נכון של עסק יכול לעודד צריכה, אם הוא קרוב לאזור מגורים, אם יש אליו גישה נוחה או אם הוא ממוקם במתחם אטרקטיבי. באותה מידה, מיקום גרוע עשוי להקטין את היקף עסקיו, גם בגלל פעילות נמרצת של מתחרים וגם בשל חוסר נגישות לעסק
לפניכם שלוש הדברים החשובים שאיתם הולכים לבחור את המיקום של העסק שלכם
לאחר שכבר הגדרת לעצמך איזה מוצר או איזה שרות אתה מתכנן לתת ללקוח.


1.החלטה מי קהל היעד שלכם:

חשוב להתאים את האופי של העסק ושירותיו לסביבה ולקהילה החיה באזור שהינך מתעתד לפתוח, תוך התחשבות בהתנהגות צרכנית ובמצב סוציו-אקונומי של אותה קהילה.

2. מי המתחרים באזור?

כשפותחים עסק אתה צריך לשאול את עצמך איפה לא לפתוח בדיוק כמו שאתה שואל את עצמך איפה כן להיות, חובה לבדוק היטב את תמהיל העסקים באזור ולדעת מראש אם ולאיזו תחרות נכנסים. בררו קודם מה ישרת אתכם טוב יותר – פתיחת חנות בגדים בודדת במתחם מזון או להיפך. ידיעה מוקדמת תאפשר היערכות נכונה ומניעת בזבוז משאבים מיותרים.
(פתיחת עסק בסמיכות לעוגנים כמו סופרמרקט, קופות חולים, מתנ"ס, פארק המושכים קהל יעד המתאים גם לעסק שלך, יכולה לתרום רבות, וההיפך אם הם מושכים קהל יעד לא רלוונטי.)

3. נגישות נוחה:

צריך להתעקש על נגישות נוחה, נגישות בעייתית של בית העסק לחניה נוחה, לתחבורה ציבורית ולנכים – הם מתכון בטוח להרחקת קונים

עם ישראל אוהב נגישות, ובעיקר חניה נוחה, ולכן חשוב לוודא את רמת הנגישות של האזור ושל המיקום הספציפי, לפני שסוגרים על מקום!

אהרון פכטר

ממשרד התיווך אליעזר נכסים

רוצים לקבל מאיתנו את ניוזלטר הנדל"ן היחיד בבית שמש כל חודש? ​

השאירו פרטים ותקבלו מאתנו ניוזלטר ישירות למייל שלכם

שתף את המאמר:

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן