כדרכי בקודש, ניהלתי השבוע שיחות טלפון עם לקוחות שמעוניינים למכור את דירתם, רוב השיחות היו נעימות, מחלקן יצא משהו ומחלקן טרם.
אני רוצה לספר לכם על אחת השיחות המעניינות שהיו לי, זו פעם ראשונה שנתקלתי בשיחה כזו יצא לי לשמוע הרבה. כזאת – עדיין לא הייתה לי.
בתחילה התנהלה שיחה ׳רגילה׳, שבמהלכה הצעתי ללקוח מעבר לקו, לבוא ולראות את הדירה שלו, להיפגש איתו כדי לדון עמו על תהליך המכירה והשירות שאני מעוניין להציע לו.
אם לומר בכנות, השיחה עברה מהר מאד משיחה ׳רגילה׳ לכזאת שפחות נעימה. שמעתי את המשפטים הקבועים של: ׳לא רוצה מתווכים׳, ׳כולכם אותו דבר׳, ׳מדוע אתה חושב שאתה שונה וטוב מאחרים׳, ועוד כהנה וכהנה.
אבל השוס המדהים היה, בתנאי (כן, תנאי. לא הצעה או משהו) הבא שלו אליי:
אם תמצא לי בתוך שבועיים שוכר לדירה, אני אשקול בחיוב לתת לך בלעדיות.
הופתעתי לרגע.
לקח לי כמה שניות להסדיר את נשימתי ולענות לו. נכון, זה לא כל כך דרמטי כמו שאני מציג את זה. הבחור בסך הכל מציב לי תנאים איך אני אזכה לקבל מהוד מעלתו את הזכות היקרה כל כך לטפל בדירה שלו – בבלעדיות.
שלא תבינו לא נכון, זו זכות נפלאה ושליחות אמיתית עבורי לעבור תהליך חשוב כל כך עם לקוחות יקרים.
אז מה גרם לי בשיחה הזו לאי נוחות שלכן החלטתי לכתוב לכם עליה כאן?
ובכן, בואו לרגע נעמיד דברים על דיוקם. כי יש בלבול בקרב לא מעט לקוחות שקצת הפכו את היוצרות ולא לגמרי מבינים מה הולך כאן.
תארו לכם שאתם מזמינים איש מקצוע. כמו אינסטלטור, חשמלאי או קבלן בנין, והייתם מציבים בפניו תנאים איך וכיצד תרשו לו לעבוד עבורכם ולתת לכם שירות.
ברור לכל בר דעת שזה מופרך.
זה לגיטימי לדבר על עמלת התיווך, זה הגיוני לשאול את השאלות הראויות, להעלות חששות, להביע חוסר הבנה מה הצורך של השירות הזה.
אך בואו לא נתבלבל. מתווך הוא לא עוד נוכל שבא לעשות עליכם סיבוב. הוא לא עוד נודניק ומוצץ דם שמחכה לכם מעבר לפינה ומחפש טרף קל.
מתווך הוא איש מקצוע אמיתי והכרחי שיעזור לכם בעסקה החשובה בחייכם.
לרוב, מדובר באיש מקצוע שיעשה עבורכם הכל. ביום ובלילה, בשעות לא שעות, עבודת משרד, בתיאום סיורים ובטלפונים אינטנסיביים, בעבודת שטח מתישה ולבסוף במו״מ מפרך וסגירת הקצוות עד לחתימה המיוחלת.
בימים אלו בפרט, כששוק הקונים יבש כל כך, וכל קונה הוא מלך, אתם חייבים איש מקצוע שידע לשנס מותניים ולעשות את הכל על מנת למכור את הדירה שלכם.
אם יש לכם קושיות, אם אתם עדיין מתלבטים על השירות וחוששים שאולי הוא יקר מידי, או לא מספק, או סתם כי יש לכם בראש משהו נגד, תעשו את המינימום ותקבעו פגישה עם איש השירות שיכול לעזור לכם. כן, אולי תופתעו.
בהצלחה!